Dag 3 maandag - Reisverslag uit Meknès, Marokko van Lidy Wittmarschen - WaarBenJij.nu Dag 3 maandag - Reisverslag uit Meknès, Marokko van Lidy Wittmarschen - WaarBenJij.nu

Dag 3 maandag

Door: Lidy

Blijf op de hoogte en volg Lidy

07 November 2016 | Marokko, Meknès

Zo daar ben ik weer rustig in weer een ander hotel nu in Meknes, na een drukke, leerzame dag.
Vanmorgen om 7 uur eruit, ontbijten en om 8.15 in de bus.
Naar de medina van Fes en net als een aantal jaren geleden vond ik het weer indrukwekkend. Een labyrint van straatjes en steegjes waar je net alleen in kon lopen en natuurlijk overal winkeltjes. Echt weer leuk om er te lopen. Oh ja eerst zijn we nog naar het koninklijk paleis geweest. We mochten er niet eens in, maar de buitenkant zag er erg imposant uit.
Hierna reden we naar de vesting waar we een prachtig uitzicht hadden over de stad. Na een heerlijk lunch in een ander hotel vertrokken we richting Meknes. Ook hier een rondrit om de medina heen met de 3 stadsmuren. Naar een tapijtknoperij geweest en toen naar de markt waar allerlei mensen en dieren hun kunsten vertoonden. Nog even naar een prachtig waterbasin en toen richting hotel. Best moe van het in en uitklauteren in de bus en het lopen (stijgen en dalen). Ook waren we koud er stond vandaag een flinke wind en als de zon weg was koelde het flink af. Gelukkig hebben wij het wel droog gehouden en hoorden en zagen we dat het onderweg flink geregend had. Verwachting voor morgen is 21 graden en waarschijnlijk droog. We kunnen iets uitslapen, vertrek 8.30 uur. Zo en nu naar bed, tot morgen.

• 08 November 2016 - 14:50

Marry:

Zo dames dat zijn lange dagen.Vroeg uit jullie bed maar dat is het ook wel waard.
    Leuk die straatjes met al die winkeltjes met al die kleurige hebbendingetjes.
    Het is te hopen voor jullie dat de zon ook zijn best doet vandaag dan is het helemaal volop genieten