We zijn in Recife - Reisverslag uit São Paulo, Brazilië van Lidy Wittmarschen - WaarBenJij.nu We zijn in Recife - Reisverslag uit São Paulo, Brazilië van Lidy Wittmarschen - WaarBenJij.nu

We zijn in Recife

Door: Henk en Lidy

Blijf op de hoogte en volg Lidy

21 December 2011 | Brazilië, São Paulo

Hallo daar zijn we weer vanuit een bloedheet Recife ´s morgens om 10.30 uur en dan al 30 graden.
Nog even terug naar de 18e, ´s avonds hebben we movie under de stars gekeken (buitenbioscoop) geweldig indien nodig een dekentje erbij, popcorn en men kwam langs met milk and cookies. Geweldig. Ria Gouwerok heb je onze felicitatie nog gekregen? Wij hebben een lekkere borrel op je gedronken.
´s nachts weer de klok een uur terug. Ik heb geen idee meer hoe laat het bij jullie is, maakt ne ook niet uit. Ha, ha, ha.
Maandag de 19e, om 11,00 uur gaan we over de evennaar en is er een hele seremonie omheen. Te veel om nu te vertellen maar alle zotheid die je kunt bedenken kwam aan bot inclusief de tewaterlating van de kapitein en het kussen van een vis Getver. We hebben het op film. Later lag er in de kamer een oorkonde. Leuk als herinnering. ´s middags een behoorlijke regebui, dus even lekker slapen in de kamer, daarna (natuurlijk) eten en naar de film in het theater. Mr. Poppers Pinquins. Wat hebben we gelachen. Daarna was er een crew show en werden er vele ballonnen de zaal in gegooid wat veel hilariteit opleverde. Al met al een gezellige avond. Beneden in de grote hal hadden de koks een prachtig keststuk van chocolade, marsepein enz. neergezet. En natuurlijk gaat de klok weer 1 uur achteruit. Het waait hard, maar hety is een warme wind. Zal gek zijn om weer om vaste bodem te staan, na al dit geschommel. We raken er wel aan gewend nu.
Dinsdag 20-12
Een gewoon lekker rustig dagje bij het zwembad. Niets bijzonders te melden. We zijn goed gekleurd en het rood wordt nu echt bruin. Klok weer 1 uur terug.
Woensdag 21-12 aankomst in Recife.
Met de shuttelbus naar het Marco Zero plein. Leuk zeg want hier waren een paar jaar eerder ook geweest en hebben we toen een groepsfoto gemaakt. Nu een foto van ons saampjes. Daarna gaan lopen en onderweg ee4n prachtig kapelletje tegengekomen gesticht door St. Franciscus. Voor de deur allemaal bedelaars. Zij krijgen op dinsdag gratis eten van de priesters. In Recife is veel Hollands daterend vanaf 1606. Heel leuk om te zien. In de kapel waren allemaal Delftsblauwe tegels met het scheppingsverhaal.
Tot zover onze rondleiding. Het is nu 11,00 uur dus we gaan de koffie opzoeken en nog wat rondstruinen. Truus heel veel sterkte met je operatie en we horen van Marry wel hoe het is. Max en Chey ik zou maar vast gaan sparen, want het is erg leuk om zo´n cruise eens een keer mee te maken. Max moet je niet eerst sparen voor Parijs? Daan en Milan gaat het goed met jullie? Esther wij zijn toch FAMILIE van JOU. Dus heb jij ook al gespaard, want na deze reis is ons spaarpotje leeg. Lia hoe is het met Ben? Al uit het ziekenhuis? Ria, hoe is het om nu in een heel frisse, rookvrije kamer te zitten met je computer? Heerlijk zeker!!! Volgens mij zijn we niemand vergeten, bedankt voor jullie reactie. Na vandaag zijn we weer 2 dagen op zee en dan de 24e in Rio. Tot dan, sterkte met de kou en de voorbereiding voor de Kerstdagen.
Liefs Henk en Lidy

• 22 December 2011 - 09:44

Ben En Lia:

Hallo,
    Ik lees dat jullie het erg naar je zin hebben, heb je nog geen buikpijn van al dat lachen.
    Ben is al weer bijna 1 week thuis, het gaat goed met hem.
    Een hele fijne kerst.

Gr.Ben en Lia

• 22 December 2011 - 11:14

Ton En Ria:

Hoi luitjes,terwijl het hier giet van de regen en wij onze kerstboodschappen moeten binnenhalen,zit jij met je billetjes in de zon.Wel genieten hoor,en wat een leuk verslag.Het is teveel voor 1 reis.Heb je straks nog wel wat te vertellen?veel liefs je zus

• 22 December 2011 - 12:43

Evelien:

Lieve mam en henk,

Hele fijne kerstdagen. Ze worden lekker warm dus geniet er nog maar van! Tot snel. xxx

• 22 December 2011 - 19:31

Marry:

Heerlijk weertje zeg bij jullie,om van te dromen.
    Net bij Truussie geweest ze is gisteren geopereerd en ze hebben ook nog een plekje bij haar longen gevonden,dus maar weer afwachten wat daar nu weer uitkomt.
    Maar ze was heel flink en gaat er weer voor 100 procent voor.genieten jullie nog maar heerlijk want voordat jullie het weten zitten jullie weer in ons koude kikkerlandje,
    groetjes Marry