We zijn in Rio!!!! - Reisverslag uit São Paulo, Brazilië van Lidy Wittmarschen - WaarBenJij.nu We zijn in Rio!!!! - Reisverslag uit São Paulo, Brazilië van Lidy Wittmarschen - WaarBenJij.nu

We zijn in Rio!!!!

Door: Henk en Lidy

Blijf op de hoogte en volg Lidy

24 December 2011 | Brazilië, São Paulo

Ja hoor we hebben het gehaald. Zitten nu 22,00 uur met klokkende oksels in de hal van ons hotel te internetten.
Gisteravond nog een gezellige avond gehad met de finale van de Popstars wedstrijd. Nou Vincent heeft gewonnen hoor!! Daarna zijn we een bar ingedoken en hebben om 24.00 uur Noella haar verjaardag gevierd met champagne en een dansje. Heel erg gezellig.
Toen we vanmorgen wakker werden lagen we al aan de kade. We mochten tot 10,00 uur op het schip blijven. Nou daarna begon het feest, uitchecken, de douna door en toen in een rij van een halve km. wachten op een taxi. Dat was dus om 10.00 uur een zeker al 35 graden. Zweten man. Toen we eindelijk om 11.00 uur een taxi hadden waren we zo bij het hotel. De kamer is niet groot, maar keurig schoon, het bed ligt prima en we hebben zelfs een raam die een doorkijkje geeft van hooguit 1 meter breed. Maar ach, we zijn er toch nooit. Nadat we de spullen weggezet hebben een bakkie cappucino hebben gedronken, gingen we op pad. Eerst de kerk zoeken en toen door naar het Christusbeeld, wel met een taxi. Toen we daar kwamen om 01,00 uur konden we een ticket krijgen voor 16.30 uur nou daar hadden we geen zin in. We konden ook met een taxi naar boven en hij bracht ons eerst nog naar een andere berg met schitterend uitzicht. Daarna naar Christus wat een belevenis, ticket kopen met een busje verder naar boven, dan met een lift en daarna nog 2 roltrappen. Je kunt het ook lopen (hike van 4 uur) hebben we maar niet gedaan. Al met al een hele mooie belevenis. Er was boven in het beeld ook nog een schattig kapelletje. Na een uur weer naar beneden, taxi stond te wachten en deze bracht ons naar het beginpunt. Wat een reis. Hij vertelde dat we met de gewone bus 244 naar ons hotel konden. Dus wij stappen op een bus, wat een feest, een draaiding waar zelfs Henk haast niet doorheen kon. En toen we vroegen of ze ons wilde waarschuwen kregen we te horen dat het de verkeerde bus was, dus wij na 2 haltes er weer uit. Toen hebben we maar naar het hotel gelopen. Ongeveer 1 uur. Kapot was ik. Restaurantje in om wat te eten. Krijg ik kip heel dun gesneden en toen gegrild. Droog man!! Henk had vis en dat ging goed. Een lekker biertje erbij en toen naar het hotel. We hebben geslapen van 4 tot 6 uur. Wakker worden, een cappucino en opknappen en naar de kerk van de Kerstmis om 20.00 uur. Gelukkig waren op tijd want om 19.30 uur stroomde de kerk vol en moesten er veel mensen staan. Verder leek het wel gymnastiek, zitten, knielen, staan en weer zitten enz. enz. Een mooie dienst. Zo dit was het verhaal van vandaag. Hebben net nog gezocht naar een terrasje of zo iets. Niets, alles dicht op kerstavond. Op de kamer in de koelkast ligt wel wat en dat gaan we dan maar aanbreken. Ook hebben we nog een klein flesje champagne van gisteren, dus we vermaken ons wel. Ik heb nu lamme vingers en stop ermee.
Wij wensen iedereen een zalig Kerstfeest en heel veel liefde en geluk. Evelien, Max en Chey jullie heel veel plezier in Londen en Esther en gezin veel plezier bij Henk en Ina. Geniet van de feestdagen, doen wij hier ook.
Liefs en een dikke kus van Henk en Lidy XXXXX

• 25 December 2011 - 14:08

Maxime:

Hey opa en oma...

Merry christmas daar in et mooie rio!!!
    Drink een paar bubbels op mij...
    En wij gaan et leuk maken in london!!