Zalig Kerstmis - Reisverslag uit São Paulo, Brazilië van Lidy Wittmarschen - WaarBenJij.nu Zalig Kerstmis - Reisverslag uit São Paulo, Brazilië van Lidy Wittmarschen - WaarBenJij.nu

Zalig Kerstmis

Door: Henk en Lidy

Blijf op de hoogte en volg Lidy

25 December 2011 | Brazilië, São Paulo

Felice Natal, (zalig Kerstfeest)

Vanacht heerlijk geslapen, we hoefden niet te wennen aan de nieuwe bedden. 8 uur eruit, douchen en beneden stond een heerlijk ontbijtbuffet, zonder een eitje, dat viel wel tegen. Daarna op sjouw. op zoek naar de metro om naar Copacabana of Ipanema te gaan. Nou dat is hier een zoektocht. Maar goed in de metro, verkeerd omlopen terug en opnieuw proberen. Leuk hoor, alleen krijg je er takke pootjes van. Trap op, loopband, 2 roltrappen en weer een trap en dat dan diverse keren. Maar eindelijk gevonden en waren we op het strand, geen badspullen bij ons wat het was redelijk bewolkt maar vies warm. Om 11.00 uur al rond de 30 graden. Een heel stuk gelopen en toen kwamen we op een leuke markt uit, diverse souvenirs gekocht, bakkie expresso gedronken en toen op zoek naar de Kathedraal. Ook dat was weer een zoekplaatje want Lidy wilde wel eens met de bus. Nou dat hoef je in Rio niet te proberen als buitenlander, want je weet nooit waar welke bus stopt, onbegonnen werk. Dus weer de metro in en dat duurde ook weer even voor dat we de juiste hadden gevonden. Toen nog een kwartier (in de hitte) lopen, gestrand op een plein met een prachtig theater en een terras met bier en fris, en ja hoor de betreffende kathedraal gevonden. Het was de moete waard, wat prachtig en apart en speciaal. Ja daar hadden we de platvoetjes wel voor over. Daarna weer in de metro en weer naar het strand, was intussen 16.00 uur en iemand had ons verteld dat de zonondergang daar prachtig was. Alleen moeten er geen wolken voor zitten. 2 stoeltjes en een parasol gehuurd en toch 2 uur heerlijk gezeten (Lidy uurtje geslapen). Toen het killer werd een stuk over de boulevars gelopen wat alleen al een atractie is. Zoveel mensen, joggers, lopers, skaters en jongens die zich uitsloven op een elastiek, echte acrobaten. Toen natuurlijk weer zitten en cocosmelk gedronken, daarna de noot stuk laten slaan en de cocos eruit gegeten. Toen weer in de metro naar het hotel, lekker douchen en even liggen. Het is nu 22.10 uur en we zijn net klaar met het diner. Na het internetten gaan we boven lekker een bakkie cappucino maken en denk ik niet laat naar bed. Morgen willen we naar suikerbomen, een park van een kunstenaar en naar de wijk Lapa (een kunstenaarswijk) Dus dat wordt weer afzien. Nou dat was het wel weer voor nu. Eefje als je dit nog leest, dikke kus voor jou en de meiden en veel plezier in London. Esther, hebben jullie leuke dagen gehad? Ik hoop het maar. Iedereen nog veel pezier deze feestdagen en tot morgen, misschien.

• 26 December 2011 - 10:50

Ina:

hey vakantiegangers, ik was bezig gisteren nog , om jully een berichtje terug te schrijven, maar die k..pc gooide mij er af , weg berichtje, ik was zo kwaad , dat ik de rest van de dag de pc niet meer hebt aangeraakt, maar goed het gaat nog steeds naar wens bij jully , lees ik wel , maar???? nu is het genoeg geweest hoor , nu komen jully maar een s terug , lol , maar ben erg blij dat jully deze reis hebben mogen mee maken in je leventje , dat kunnen ze jully NOOIT meer afpakken, hey kanjers ik wens jully een hele fijne LAATSTE dagen van je reis toe , ook wens ik jully een goed reis terug, kom heelhuids weer thuis, en geniet er nog heel ff van he ? dikke knuf van ons .xx

• 26 December 2011 - 20:48

Ans Kuijer:

Ha lieve Lidy en Henk,

wat een leuke verslagen maak je toch, het is alsof we er zelf bij zijn!!
    Nog een paar dagen en dan beginnen jullie alweer aan de terugreis. Het zal vast omgevlogen zijn deze reis.
    Maarjullie hebben weer heel veel gezien en meegemaakt!
    Ondertussen heb ik een leuk Kerstkado gekregen, per 16 jan. a.s kan ik beginnen in een nieuwe baan!
    We spreken elkaar gauw!
    Goeie terugreis, veel liefs