Tweede Kerstdag - Reisverslag uit São Paulo, Brazilië van Lidy Wittmarschen - WaarBenJij.nu Tweede Kerstdag - Reisverslag uit São Paulo, Brazilië van Lidy Wittmarschen - WaarBenJij.nu

Tweede Kerstdag

Door: Henk en Lidy

Blijf op de hoogte en volg Lidy

26 December 2011 | Brazilië, São Paulo

En wat denken jullie - HELE DAG REGEN - het begon gisteravond en het is niet meer gestopt. Dus vandaag geen strand. Met de taxi naar de suikerbroodberg, daar een souvenirknips gekocht, (we lopen nu met het Christusbeeld in de regen) en met een kabelbaan naar de 1e berg. Jammer dat het zo bewolkt was want normaal zou het uitzicht schitterend zijn. Gelukkig hebben we daar bij het Christusbeeld al van genoten. Hierna door met de volgende kabine naar de volgende berg. Al met al een leuke ervaring en toch leuke plaatjes geschoten. Aangezien het bleef regenen toch maar weer een taxi gepakt, we wilden naar de wijk LAPA want daar zou een trammetje door een kunstenaarswijk rijden . Jammer trammetje is al 2 maanden stuk, hebben wij weer!! Dus met de taxi nog even naar boven op de berg St. Theresa en weer naar beneden. Toen lopen, geen idee waar we waren, maar dat maakt ons niet uit. Waren in een heel oud wijkje met een kunstenaarsgalerie die we hebben bekeken. Geweldig de maan had een omgekeerde kever (auto) op een echte kever gelast. Geweldig!! Toen waren we ineens in de wijk Gloria en daar zagen we op een heuvel (bleek later haast een berg te zijn) een schattig kerkje. Dus wij naar boven, Spijt dat ik eerst had, het ging zowat loodrecht omhoog. Maar toen we dan eindelijk hijgend (ikke) boven waren was het de moeite waard. Echt schitterend. Daarna afgedaald en met taxi naar hotel. Bakkie gedronken en lekker geslapen en gelezen. Wakker om 6 uur bakkie, dichte schoenen aan en wandelen door onze wijk Flamingo. Er is een prachtig strand met allerlei recreatie mogelijkheden. Het was een beetje droog dus dat ging goed. Bij een soortement patat tent gestopt lekkere hamburger, frite en tosti met cola en een overheerlijke fruitsmootie (gezond he!Ikke). Nu zijn we in het hotel, gaan een bakkie doen en de koffer zover inpakken. Hopelijk is het morgen nog even goed weer, dan kunnen we naar het strandje hier vlak bij. Om 18,30 uur moeten we op het vliegveld zijn. Hebben de instapkaarten al in de zak. Hebben ze geupgrade naar economy zodat we de 12 uur wat ruimer zitten en niet arriveren met stijve poten. Trouwens Ans gefeliciteerd met je nieuwe baan. Goede start van het nieuwe jaar. Echt fijn voor je.
Dit was onze laatste mail vanuit Brazilie en thuis zullen we nog een afsluiter maken met wat foto s (als het lukt).
Tot in Nederland.

• 27 December 2011 - 08:40

Ina:

goede morgen henk en lidy, geniet nog maar ff van je vakantie , want over 2dagen zit je weer in de werkelijkheid, hey kanjers hele goed vlucht terug , een behouden thuis komst, hier is het een beetje miezerig, maar net zo warm als in july lol , het scheeld 2 gr , we hadden in july wel eens 13 gr , nu in december is het hier 11gr, het is hier gewoon zacht , je ziet sommige bomen alweer uit lopen , dat is heel bizar hoor , maar goed nog een paar uurtjes en je voeld en ziet het zelf weer , goede reisdikke knuf en kus vanuit hilversum.

• 27 December 2011 - 12:40

Ton En Ria:

Hoi luitjes,Ik denk dat jullie doodop thuiskomen.Maar wel met een voldaan gevoel zoveel prachtige dingen gezien.
    Geniet van de laatste uurtjes.
    Ria

• 27 December 2011 - 12:51

Esther:

he mams en henk,
    klinkt leuk allemaal.
    volgens mij vermaken jullie je wel.
    we hebben jullie nog proberen te bellen met kerst, wilde met het hele gezin merry cristmas voor jullie zingen maar helaas geen telefoon bereikbaar!!!

wij hebben gisteren een uitgebreid diner gemaakt voor jur zijn familie. de hele huiskamer verbouwd om een tafel voor 12 te kunnen maken maar het was erg gezellig en lekker.
    nu alle troep ervan opruimen bleh

fijn dat jullie weer bijna thuis komen, heb zin julli weer te zien.
    x en goede terugreis es x